Söndag, 5 sep Dag 1

Gick upp tidigt, hade ställt klockan på halv 8 eftersom det va någon turk som hade sagt dagen innan att frukosten va då, men han menade så klart att den började då. Men under natten hade min mobil dött så den ringde ju inte, men som tur så hörde jag några andra gäster som gick utanför dörren så jag vaknade och jag och Stefan gick ner och förväntade oss en underbar stor frukort.. Men vi möttes av lite bröd (ljust), flingor, mjölk lite pålägg och någon konstig kräm. Jag hade ju tänkt mig ett bord av bacon, korv, ägg olika sorters bröd och sånt men icke.
Åt en macka och drack en kopp kaffe sen gick vi upp till rummet för att byta om till badkläder :) Tog kort på vårat vackra hotellrum.




Toan va ganska värdelös eftersom den inte spolade som en svensk toa, rann bara lite vatten och toa pappret åkte inte ens ner.. Gick och sa till i receptionen och dom sa att vi skulle slänga pappret i papperskorgen, mysigt..! Tydligen så har dom inte braiga toor dom va så där värdelösa i alla rum fick vi veta sen när vi skulle åka hem och pratade med ett annat par som bodde där.

Utsikten från våran balkong.



Sen i allafall så gick vi ner till stranden :) Varnt va det, kanske 35+ skulle jag tro, 30 grader va det i skuggan i alla fall.




Stefan gick och badade på en gång men jag ville inte gå i jag med när vi hade värdesaker på stranden, och eftersom Stefan är blind utan brillor så va det bara jag som skulle hålla koll. Men sen så badade jag i allafall med Stefan, gissa om jag blev bränd bara på en sida om ansiktet när jag fick titta in mot stranden hela tiden haha.



Bleka svenskar på stranden första dagen haha ;)

Men vi fick bra med färg första dagen i allafall, inte som i sverige när man måste ligga och pressa i hundra timmar innan det händer något.

Efter badet gick vi tillbaka till hotellet och uschade och bytte om till lunchen.



Åt på någon restaurang, och jag beställde pasta med vegitarisk sås men den smakade skit eftersom det bara va tomatsås, lök och sånt, jag hade ju förväntat mig en gräddig smarrig pasta.. :@



Turist Stefan.



Bytte sen om till badisar och gick ner till poolen :)



Gick och handlade lite snax på en affär eftersom vi va sugna på nå smarrigt :) Åh vad gott det va och snaska gott!



Köpte godis också i en påse och så hade jag plockat ner nå godisar som smakade kåda! Fysatan vad vidriga dom va!



Efter lite snask så gick vi ner till stranden igen för ett kvällsdopp ♥ Riktigt mysigt med solnedgång och allt.



Såg på min mobil att jag inte har comviq längre utan nu så hade jag turkcell :O



Efter kvällsdoppet åt vi middag och sen så gick vi och la oss eftersom vi hade sovit dåligt natten innan.





Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0