Lördag, 4 sep

Började morgonen med att ha Hampus en sista gång innan vi skulle åka, va hemma hos mamma och jag tog med mig lilla Maja som mamma skulle ta hand om medans vi var borta.



Sen så skjutsade Adel oss till arlandra där vi mötte upp Sandra och Robin och deras sällskap. Sen satt vi och väntade tills vi skulle gå på planet som skulle ta oss till solen :) Fick det vi hade beställt från taxfreen också, sprit, cigg och sånt ;) Bacardin är Stefans resten är mitt :)



Stefan spillde dricka över sig innan vi ens hade lyft, haha. Fy fan vad äckligt det va när vi precis hade lyft, jag som är så höjdrädd! Men Stefan tyckte att det va jätte skojigt, men sen när vi inte steg så mycket längre så va det ingen fara längre och jag kunde kolla ut genom fönstret hihi.



Åkte buss i 2 timmar till hotellet, va extremt trött och hungrig.. Hade några irriterande människor på bussen som skrek och drack och det va inte så skojigt. Väl framme så kom en turk (:O) och mötte oss (poolturken) han bar våra väskor.
Inne i hotellet kände jag mig lite våldtagen och äcklad, usch vad jag ogillar osvenskar (ni undrar väl varför jag åkter till ett sånt land om jag inte gillar dom, men det va faktiskt inte jag som bestämmde resemålet!). Dom såg extremt skumma ut och det va ett litet hotell så det va inte en käft där så jag va rädd!
Vi betalade för ac och ett skåp att låsa in pengar i och sånt sen när vi skulle gå upp så sa en turk (poolturken, kommer till honom sen) och sa att han kunde ta våra väskor och att vi kunde åka upp i förväg.. Skit skumt tänkte ju jag, va fan jag ville ju inte lämna mitt bagage med massa opålitliga turkar :S
Men i allafall så åkte vi upp och sen kom turken med våra väskor, sen visade han hur man satte på ac:n, fast en annan turk hade sagt hur man skulle göra, sen innan han skulle gå sa frågade han efter en tip, Stefan fattade inte vad han menade men det förstod jag att han ville ha dricks.
Så Stefan sa att allt va okej och tack för att han hade burit upp väskorna, och då sa turken att han ville ha tip för att han hade burit upp väskorna och för att han hade visat hur ac:n fungerade. Sa att vi inte hade nå små pengar och att han skulle få i morgon, då blev han skitsur och gick.. Det enda dom tänker på är fan tips och tjäna pengar på turister, överallt så fanns det tip boxar, löjligt!
Vi gick ut för att äta lite innan vi gick till sängs så vi gick till mc´donalds, och fyfan vad dyrt! Dyrare än i sverige, en chees kostade 20kr.

Sen gick vi och la oss vid 4 på natten kanske, utnattade och jag va i allafall rädd!

Kommentarer
Postat av: Mia

Sådär är det typ överallt.. Med dricksen menar jag. Nästan bara vi i Sverige/norden som inte dricksar :P

2010-09-14 @ 19:50:06
URL: http://duvetmia.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0