Är jag en rasist eller?



Jag har fått många på pekningar om att jag är en rasist, men nej det är jag inte! Jag hatar inte alla som inte är från Sverige jag är inte elak mot alla som inte har samma religion som jag. Alla har någon gång stört sig på att någon bryter så ett annat språk, inte tar hänsyn till sina medmänniskor som vi är "vana" vid eller dom som inte klär sig som "oss".

Anledningen till att jag komenterar dom som inte kommer från Sverige är för att dom är så mycket anorlunda från mig, för att dom inte kan språket (fast dom flesta har bott här hela sitt liv) och bryter på svenska. Jag tror faktiskt ni alla kan erkänna att ni någon gång stört er på någon som bryter på svenska som om det inte skulle finnas en morgondag!?

Jag stör mig på både svenska och utlänska, tjocka och smala, smarta och dumma, långa och korta, men det är på helt olika sätt och för helt olika anledningar. Så nej, jag är inte rasist, ja, hälften av dom är utländska men glöm inte att andra hälften är svenskar.

Men det är oftast det negativa mot dom som inte är som "vi" som kommer fram. Läs genom raderna och se att det finns så mycket mer än bara elakhet mot utländska!


Jag är egentligen en snäll människa, men man behandlar folk som man själv har blivit behandlad!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0