Vad ska vi göra efter..

..studenten?

Jobba
• Plugga vidare

Vad ska man bli när man blir "stor" egentligen? Jag har då ingen aning och då kan det inte vara någon bra idé att börja på högskolan när man inte vet det. Men endå känns det som om man kastar bort värdefulla poäng som försvinner nästa år. Så om man vill komma in med många poäng ska man söka derekt efter att gymnasiet är slut, annars förvinner alla poäng som inte har med den linjen som man söker till att göra.

Sen är det ju bara att jobba tills man blir gammal och måste gå i pension, sen är det dags att leva "livet" med sina pengar man har sparat. Tycker det är jävligt onödigt, vill hellre leva livet nu och stå i skuld och betala tillbaka det resten av livet än att jobba skiten ur mig och sitta i rullstol när jag är typ 70år. Eller vad tycker ni?

Det ultimataste skulle ju helt klart vara att vinna på lotto eller nå så slipper man bry sig om den här skiten..

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0