Smink tips

Hej hallå. Jag har en tråkig fredag så jag tänkte att jag kunde bjuda på ett "sommar-smink-tips".



Passar bra till sommaren på fest eller till vardags.

Först började jag med att lägga primer över hema ansiktet även på ögonlocken fast den egentligen ska vara under fondation, men det funkar bra under skuggor också.

Primer från Lumene



Sen la jag fondation i hela ansiktet och en bit ner på halsen för att det ska blandas bra så att man inte får en rand, inte snyggt.

♥ extra lager primer på ögonlocken.

Sen så började jag lägga den gula skuggan i innervrån av ögat och ungefär en tredjedel ut. Pressa på skugga i stället för att dra den på, färgen blir mer intensiv och minskar chansen för att skuggan ramlar ner under ögat.

Skugga från H&M färg 51



Sen tog jag en orange skugga och pressade på den i mitten av ögonlocket, och blandade ut den med den gula så att de båda skulle flyta ihop.

Skugga från Make up store färg Sepia



Sen tog jag den mörkrosa skuggan och pressade på den i utkanten av ögat och drog den en bit ut och upp, och även där så skuggade jag ihop den oranga och rosa i hop så att det ser mer naturligt ut.

Skugga från Lumene färg 26 Attraction.



Sen så tog jag en ljus beige skugga och la närmast ögonbrynet så att ögonbrynen ska se högre. Och jag blandade även ut den med alla de andra färgerna närmast brynet.

Skugga från Loreal färg 21 Golden beige



Sen tog jag en svart eyeliner och målade närmast franskanten och upp och ut, och drog även der den en bit under ögat in, fast inte hela vägen.

Eyeliner från Lumene



Sen målade jag på ett tjockt lager med svart mascara. Man kan även använda en brun eyeliner och en brun mascara om man vill ha en mildare look.

Mascara från Isadora - Build up mascara Extra Volume



Skuggorna aplicerade jag med en make up pensel från make up store, men det går bra med vilken pensel som helst.



Avslutande look:







TACK FÖR MIG ♥

Kommentarer
Postat av: Jennifer ;)

Snygg sminkning! lägg in lite fler tips? :D

2009-02-15 @ 16:20:28
URL: http://hasseller.devote.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0