Smink tips

Fick en förfrågan om att göra ett smink-tips igen, visste inte riktigt vad jag skulle hitta på med det blev detta.
Jag använde mig av Viva la Divas ögonskuggspolett.



Först så använde jag mig av Lumenes primer som jag hade på hela ögonlocket upp till ögonbrynet.



Sen tog jag Maybellines kräm ögonskugga och la på hela ögonlocket och lite över det.


Sen tog jag Maybellines rouge, (har inte cream skuggan i rosa, med den funkade helt ok) och la i innervrån av ögat, ungefär en 3 del utåt så att den rosa skuggan ska vara rosa rosa och inte rosa brun. Om någon forstår.



Sen tog jag en ljus rosa och la över den rougen. Jag blandade ut skuggan med primer så att den skulle bli mer intensiv och sitta bättre.



Sen gjorde jag samma sak med den mörkare rosan och blandade den med primer och la den i mitten av ögonlocket.



Sen tog jag den här plommonfärgade skuggan och blandade också den med primern och la i utkanten av ögan och även i vecket (när man öppnar ögat) mellan ögonlocket och ögonbrynet. Och en bit uppåt och utåt, och även under ögan ungerär en 3 del in.



Sen tog jag den här ljus beigea skuggan och la närmast ögonbrynet, och jag använde den också till att blanda ut alla kanter.



Looken snart klar, kajal närmast franskanten, går bra med eyeliner men jag ville ha en mjukare look.



Tog sen på ett tjockt lager mascara, och sen är det klart!




Kommentarer
Postat av: ....

jävla sexigt ansikte, skulle vilja kyssa varje del av det.

2009-02-19 @ 18:49:18

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0